Siden efteråret har DBwF arbejdet med, hvordan vi kan styrke vores kommunikation både internt til jer som medlemmer og eksternt til potentielle medlemmer såvel som pressen.
Derfor har vi netop indgået et samarbejde med en selvstændig kommunikationskonsulent, der det næste halve år vil hjælpe os med at styrke vores kommunikation.
Formålet er at vise, at bowlingsporten er sjov, spændende og har plads til alle. Med et glimt i øjet kalder vi strategien for ’Bowling tager kegler’.
Indsatsen spreder sig over flere aktiviteter, der samlet set vil hjælpe os med at skabe opmærksomhed om sporten og effektivere kommunikationen på tværs af hele Danmarks Bowling Forbund.
Det er ambitionen med kommunikationsindsatsen, at konsulenten undervejs lærer vores frivillige og andre nøglepersoner ift. kommunikationen, hvordan vi selv kan drive indsatsen videre, når aftalen slutter. På den måde har vi en god, lang periode til at få struktureret og forankret vores nye kommunikation, der samtidig er realistisk for os at arbejde videre med efterfølgende.
Her er et udpluk af aktiviteterne:
- Ny hjemmeside
- Opdatering af vores sociale medier
- Månedlige video, der zoomer ind på noget aktuelt i forbundet
- PR- og presseindsats
- Generel bedre strukturering af vores kommunikation
Afsættet er godt, for i år har vi mange store begivenheder og turneringer. Meget at kommunikationen kommer til at fokusere sig på de helt store begivenheder, der vil være med til at genere interesse for bowlingsporten, men vi er også meget opmærksomme på, at vi også skal belyse hverdagen i forbundet på tværs af børn, unge, voksne og para-atleter. Derfor håber vi også, at I vil hjælpe med at være DBwF’s ekstra øjne og ører ved at sende tips og gode idéer, der potentielt kan udfoldes som forbundshistorier.
Dette kan du hjælpe med:
Vi er heldige, at vi har så mange engagerede medlemmer og frivillige i DBwF. For at give det bedst mulige indtryk af sporten, vil det være en stor hjælp i den samlede kommunikationsindsats, at I tipper os om gode historier rundt omkring i landet.
Du kan tippe os om en konkret historie eller sende os en idé ved at skrive til kommunikationskonsulenten Miriam på mh@hindsgaulkommunikation.dk. Et tip kan både være et par tanker om noget generelt, et forslag til at sætte fokus på noget bestemt i forbundet eller en god video eller et godt billede, vi fx kan benytte på vores sociale medier.
Tusinde tak for jeres hjælp!